#üzleti intelligencia


A chips ideje lejár
 

A chips ideje lejár

Egy bizonyos fogyasztói réteg komolyan kezdi gondolni, amit régóta hallunk minden hozzáértő szakembertől: ha rosszul eszünk, rosszul élünk. A Boston Consulting Group friss elemzése azt vizsgálja, hogyan alkalmazkodik az élelmiszeripar a fiatalabb, egészségtudatosabb generáció választásaihoz. Az e heti Üzleti intelligencia hírlevélben a téma szakértőjeként Lakatos-Török György, a BCG szenior projekt-vezetője ír a kutatási eredményekről.


Sikerhez vezető tulajdonság, amit csak ritkán teljesítenek a cégek
 

Sikerhez vezető tulajdonság, amit csak ritkán teljesítenek a cégek

A Lego, a Netflix és a Narayana Health mesteri szinten sajátították el azt a képességet, hogy egyszerre tudjanak innoválni és optimalizálni, miközben a digitális megoldásokat is beépítették a stratégiájukba, kultúrájukba és működésükbe. Ezt a szervezeti készség a multidextrikusság.

Fehér Margit Fehér Margit



A digitális állampolgársággal akár el is jöhetne a bürokratikus rémálmok vége
 

A digitális állampolgársággal akár el is jöhetne a bürokratikus rémálmok vége

Ahogy Magyarországon, úgy sok más országban is közeleg a digitális állampolgárság – elméletben egy olyan új világ, ahol a jogosítvány megújítása, a munkanélküli ellátás igénylése vagy egy építési engedély megszerzése olyan egyszerű, mint egy pizza rendelése. Gyors, hatékony, zökkenő- és papírmentes. Jó esetben. Hogy mindennek mik a legfontosabb feltételei, azzal a Boston Consulting Group (BCG) szakértői nemrég az Imagine This című podcastjükben foglalkoztak. Az eheti Üzleti intelligenciában összefoglaltuk nektek a lényeget.

Fehér Margit Fehér Margit

Érdekel, mitől lett sikeres az Adidas vagy az Apple?
 

Érdekel, mitől lett sikeres az Adidas vagy az Apple?

Klasszikus céges példa: egy ismétlődő probléma megoldása a cégnél kizárólag Béla bácsi asztala – de ő már két éve nyugdíjba ment, vagy még rosszabb esetben a konkurenciánál dolgozik. Hogy ez ne legyen így, a vállalatokon belül felhalmozott tudás átadása, az új és régi kollégák közötti megosztása kiemelten fontos feladat.A Boston Consulting Group (BCG) think tankje, a Bruce Henderson Institute szakértői a Harvard Business Review-ban megjelent cikkükben a fejlődő forgatókönyvek alkalmazására hívják fel a vállalatok figyelmét. De mik ezek, és hogyan érdemes őket használni? 


Nélkülük sehol nem lennének a vállalatok, mégsem fordítanak rájuk elég figyelmet a vezetők
 

Nélkülük sehol nem lennének a vállalatok, mégsem fordítanak rájuk elég figyelmet a vezetők

Az Üzleti Intelligencia előző része arra a nem meglepő megállapításra jutott, hogy egy vállalat sikeresebb lehet – és kevesebb HR-kihívással kell megküzdenie –, ha figyel a munkavállalói elégedettségére. A hírlevél végigvette, hogy a felmérések alapján milyen lépéseket érdemes tenni a boldogabb munkakörülmények felé, elsősorban az irodai dolgozókra gondolva. A munkavállalók 70-80 százaléka azonban nem asztalnál ül, miközben az ő megbecsülésük is pontosan ugyanolyan fontos, mint a képernyők előtt ülő társaiké. A Boston Consulting Group (BCG) e heti hírlevelében azokra a munkavállalókra hívja fel a figyelmet, akik kulcsszerepet játszanak az egészségügy, az energiaipar, a gyártás, a kiskereskedelem vagy a logisztika területén: az asztal nélküli, nem irodai dolgozókra.


Milyen lenne, ha a boldogság kék madarát a főnökeinkkel együtt keresnénk?
 

Milyen lenne, ha a boldogság kék madarát a főnökeinkkel együtt keresnénk?

Közhelyes igazság, és sok belátás sem kell hozzá, hogy tudjuk: a boldog munkavállaló jó és stabil munkavállaló. Az elmúlt évek krízisekkel megpakolt éveiben inkább a kiégés, a csendes felmondás (quiet quitting) és a távmunka fogalmai alakították a munkavégzéssel kapcsolatos híreket, és úgy tűnik, a világ egy darabig még biztosan nem lesz sokkal jobb hely. Ha pedig a válságokat már megszoktuk, lehet, hogy itt az ideje egy régi kérdés elővételének: hogyan lehet a munkavégzés örömteli? A Boston Consulting Group (BCG) e heti hírlevelében összegzi, mire jutott a munkahelyi boldogságkeresést vizsgáló elemzéseiben.


Már a vállalatok is a figyelmedet akarják, és ez be is jön nekik
 

Már a vállalatok is a figyelmedet akarják, és ez be is jön nekik

Nem kell minden vállalkozásnak felvásárolnia egy médiacéget, vagyis már csak ezért sem kell mindenkinek Elon Musknak lennie. A Boston Consulting Group elemzése szerint viszont a vállalkozásoknak kifejezetten érdemes médiacégként is viselkedniük. Az eheti Üzleti intelligenciában a BCG szakemberei elmagyarázzák miért, és azt is, hogy hogyan érdemes ennek nekivágni.


A szintetikus biológia már a valóság része, és hasznosítani is tudjuk
 

A szintetikus biológia már a valóság része, és hasznosítani is tudjuk

A nagy találmányokat általában a szükség hívja életre. Sokszor még a futurisztikusnak tűnő technológiák megvalósításának ütemét is a világválságok pörgetik fel. A klímaváltozás, az összeomló ellátási rendszerek, a pandémia és a többi globális kihívás mozgósítja a befektetőket, a vállalatokat, a kutatókat, a kormányokat – és a fejlesztések komoly gazdasági következményekkel járhatnak.


A párizsi érmek nyomában
 

A párizsi érmek nyomában

Bő egy héttel az olimpiai záróünnepség után érdemes a szemünket még Párizsra vetni, hiszen csodálatos heteket, hatalmas sikereket, néha csalódásokat, de mindenképpen feledhetetlen időszakot élhettünk át. Bár a Covid sajnálatosan Párizsban is felütötte a fejét, maga az olimpiai visszatért a normalitáshoz, sőt azzal, hogy a szervezők minden eddiginél közelebb vitték az eseményeket és a versenyzőket, a hősöket a mindennapokhoz, talán még túl is szárnyalta a korábbiakat.



Nem kell a luxi, mindent visz a valódi élet – friss Gen Z trendeket vizsgált a BCG
 

Nem kell a luxi, mindent visz a valódi élet – friss Gen Z trendeket vizsgált a BCG

A nyár legszebb pillanatai közé tartoztak azok a médiatartalmak, amikben harmincnál idősebb riporterek próbálták megfejteni többi nem Z generációs embertársuk számára, hogy mi is az a brat. Ez a hírlevél ugyan nem vállalkozik erre, de a Gen Z-gondolkodásmóddal foglalkozik: a ’90-es és a 2010-es évek közepe között született, sokat elemzett generáció tagjai a jelen és a jövő meghatározó fogyasztói. A Boston Consulting Group (BCG) friss kutatásában arra kereste a választ, hogy miben különböznek vásárlási szokásaikban a többitől, mit részesítenek előnyben, hogyan hoznak vásárlási döntéseket – és hogy mi is következik mindebből?



Üzleti intelligencia
 

Üzleti intelligencia

A Boston Consulting Group vezető menedzsment-tanácsadó cég heti hírlevelében kutatásai és elemzései közül válogat a hvg360 olvasóinak.


Addig vágjuk vissza a költségeket, amíg be nem üt az újabb krízis
 

Addig vágjuk vissza a költségeket, amíg be nem üt az újabb krízis

Az elmúlt években úgy érezhettük, hogy az előző válság távozásával szinte egy pillanatban a következő már türelmesen nyomta a bejárati csengőt. Kiszámíthatatlan és egymást érő globális krízisek miatt sokszor kellett mélyebben a zsebünkbe nyúlni, most viszont úgy látszik, az inga az üzleti világban is kezd visszalengeni a költséghatékonyság irányába. A Boston Consulting Group (BCG) elemzői viszont a Harvard Business Review számára írt cikkükben azt mondják: ne várjunk a költségcsökkentéssel addig, amíg újra meg nem halljuk a csengőt.